חזיות מאז ועד היום

חזייה היא פריט הלבשה תחתונה אשר נכנס לשימוש בסוף המאה ה19 ותפקידו הפשוט, הבסיסי והשימושי הוא כיסוי ותמיכה בשדיים. קודם לכן, החל במאה ה 16 לבשו נשים מחוכים אשר ברוב המקרים עיוותו את מבנה גופה של האישה ויצרו ממנו בכוח (במלוא מובן המילה) את המודל שנחשב בעת ההיא לנשי ומושלם.

שינויי החזייה במהלך השנים

המחוך דחף את החזה כלפי מעלה, אך עיוות גם את מיקומם של איברים פנימיים, במטרה להשיג גזרה צרה במיוחד באזור המותניים. לקראת סוף המאה ה-19, החלו מעצבי הבגדים להתנסות בחלופות שונות למחוך, כמו פיצול המחוך למספר חלקים: פריט מעצב למותן התחתון, והתקן שתמך בשדיים מכיוון הכתף. בתחילת שנות ה-20, החלו להופיע פריטי לבוש הדומים יותר לחזיות המודרניות, למרות שייצור ברמה מסחרית לא הופיע עד שנות ה-30. החזייה הראשונה כפי שהיא מוכרת כיום, הומצאה על ידי מארי פלפס ג'ייקוב בשנת 1913, והפכה לפריט לבוש מקובל רק באמצע המאה ה־20. לבישת חזייה נהוגה גם מסיבות של צניעות, או בשביל לעמוד בציפיות חברתיות.

עיצובי חזה באמצעות חזייה

החזייה יכולה לשמש גם כהכרזה אופנתית, בכוונה להציג תדמית מסוימת של נשיות; בתפקוד זה, היא מעוצבת בצורה שמרימה את החזה גבוה יותר מתנוחתו הנורמלית, במטרה לספק מראה צעיר יותר או כדי להגדיל את המחשוף או לחלופין באופן היוצר כיסוי ולחץ כדי לשוות לחזה מראה קטן ופחות בולט. בנוסף, הפכה החזייה לפריט שנוי במחלוקת בעל משמעויות תרבותיות ואף פוליטיות המעיבות לעיתים על מטרתו הפרקטית. כל אלו, ועוד, יצרו סטייה שהלכה והתגברה עם השנים ואשר קיבעה את ההנחה שנוחות ויופי אינן יכולות להשתלב ולמצוא ביטוי באותו מוצר. ובדיוק כאן, היכן שההנחה השגויה הפכה למטרידה בעליל, לכאן נכנסת בטבעיות רבה, תרתי משמע חזייה ללא ברזלים שכאשר תהליך העיצוב והייצור שלה נעשה בהתאמה ובהתכווננות מלאה אל גוף האישה, מאפשרת את המציאות שבה נוחות ויופי משתלבים ומתאפשרים באותו מוצר.

גוזיות תחרה לנשים

איך תבחרי חזייה טובה?

חזיות טובות הופכות לכאלו כאשר התכנון והעיצוב שלהן מתחשב ומכבד את גוף האישה ומאפשר לו להיות בחופש ולא כנגד הטבע אך עם זאת מכבד ומקבל את העובדה שיש צורך לספק תמיכה וכסות לשדיים. גוזיה היא בעצם חיבור של גופייה וחזייה ובכך מאפשרת את שני התנאים לעיל. וגם כאן, כמו בכל תחום, חשיבה ממוקדת על המטרה ושימוש בידע ובחומרים הנכונים מאפשרים יצירה של גוזיות לנשים שהיא נוחה, מחזיקה חזה נשי ואף יפה ונותנת מענה מצוין לחזיות תחרה, לחזיות ללא ברזלים, לחזיות נוחות, לחזיות לאחר ניתוח ועוד. הקולקציה מציגה מגוון ענק של גזרות ודגמים המותאמים ומתחשבים בגוף האישה וצרכיה .

ההזמנה באתר קלה ומאובטחת. רכישת הגוזיות באתר שלנו מתבצעת בפלטפורמה אמינה, נוחה ובטוחה, המעניקה חוויית רכישה פשוטה וקלה. האתר מאובטח ומוצפן ב-SSL ובאבטחת סליקת כרטיסי אשראי העומדת בדרישות תקן PCI DSS.