מה עדיף חזיה או גוזיה

בבואנו להתלבט מה ההבדל בין גוזיה לחזיה, נדפדף בדפי ההסטוריה של ההלבשה התחתונה ונחזור אל המחוכים שנכפו על הנשים עד ממש תחילת המאה העשרים. המחוך היה מעין בד נוקשה שעטף את הבטן והחזה, חוזק בעצמות לוויתן וחוטי מתכת שחנקו אתהצרו מאד את פלג הגוף העליון בנסיון לשוות לכל הנשים את מראה הגיטרה ה”אידאלי” דאז. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה נאלצו יותר ויותר נשים לצאת למפעלים לעבודה פיסית מאומצת שאי אפשר היה לבצעה בלבישת מחוך. בנוסף, דרשה ממשלת ארה”ב מהנשים להפסיק לקנות מחוכים כדי לחסוך בחוטי המתכת ששולבו בה (נחסכו 28 אלף טון מתכת!) וזו היתה המכה הניצחת שאפשרה את פרוץ החזיות כפי שאנו מכירים אותן היום.

החזיות המודרניות אמנם פחות אגרסיביות מן המחוכים אך הן דומות בעקרון המנחה ומורכבות מקונסטרוקציה עם מסגרת ברזלים או עצמות אשר מקבעים את הגביעים והקאפים ומגדירים את גבולות הגזרה בהתאם למידות אשר גם הן מקובעות עם יחס ישיר בין ההיקף וגודל הקאפ.

כשנשאלת השאלה מה ההבדל בין גוזיה לחזיה או יש השואלות מה עדיף חזיה או גוזיה, זהו עצם העניין :האלסטיות ומבנה הגזרה.

החזיה היא אחד הפריטים הקשים ביותר לעיצוב. היא צריכה להיות הדוקה מספיק כדי לתמוך היטב בחזה אך גמישה מספיק כדי לא להפריע להתרחבות החזה בעת נשימה. הסברה המקובלת היא שכשבעים אחוז מהנשים לובשות חזיות במידה שאינה מתאימה להן! הגוזיה לעומת זאת מאופיינת בכך שהמבנה שלה הוא “מעורפל” יותר משל החזיה והוא ללא ברזלים מקובעים.

 

הגאווה שלנו באיולה-גוזיות לנשים היא פיצוח האתגר ההנדסי העיצובי. מאחר וזו ההתמחות שלנו הלכנו רחוק ועמלנו על התאמת דגמים שונים למבני גוף וחזה שונים. לכל דגם יש מטרה/ מבנה גוף וחזה מוגדרים אותם תקפנו באופן ייעודי, באמצעות גזרות חכמות וחומרי גלם עם אלסטיות משובחת שמאפשרים התאמה מיטבית, ובכך אנו משלבים את היתרונות הברורים של הגוזיה עם המטרה של החזיה.

גוזיה או חזיה? את תחליטי האם לדבוק במראה מהונדס ולא טבעי ברוב המקרים ובחוסר נוחות בולט של ברזלים וקיבוע או להתקדם תרתי משמע אל פריט מעוצב שהותאם למבנה גופך ולמבנה החזה שלך ושומר על מראה והרגשה טבעיים ונינוחים.

החלפות והחזרות אפשריות בקלות ולכן אין כל חשש או סיכון בהזמנה.