למה חשוב להשתמש בגוזיה תומכת

החזיה עברה גלגולים רבים במשך ההיסטוריה האנושית. ניתן למצוא פריטים המדמים חזיה, עוד אצל נשים במאה ה- 7 לפנה”ס. החל מהמאה ה- 16 החל השימוש במחוכים, שדחפו את החזה כלפי מעלה וממש עוותו את מיקומם של האיברים הפנימיים כדי לשוות לגוף האישה מראה “שעון חול”. החזייה, כפי שאנו מכירים אותה היום הופיעה לראשונה בסביבות שנת 1900, והיא עברה שינויים ושיפורים כדי להתקדם ולהיות פריט הלבשה נוח יחסית.

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים מוותרות על החזייה הקלאסית ועוברות לגוזיות – פריט לבוש הרבה יותר נוח ובטוח לשד הנשי. אולם גם בבחירת הגוזיה חשוב לתת דגש לנושא התמיכה ולבחור בגוזיה שתספק תמיכה מקסימלית לשד.

 

השד הוא פלא הנדסי. מרכיביו העיקריים הם בלוטות שומן וכן רצועות פנימיות הנקראות רצועות קופר שהן רקמות שמחברות בין השדיים ושומרות על זקיפותם. רצועות קופר לא ניתנות לחיזוק בשום צורה וגם לא מושפעות מלבישת חזיה. נפילת השדיים מפאת גיל, משקל וכוח הכבידה היא בלתי נמנעת. כמובן שככל שהחזה גדול וכבד יותר כך נפילתו תתרחש מוקדם יותר. הורמונים במזון שאנו אוכלים,הריונות, דיאטות, שיזוף, עישון, גיל וכמובן גנטיקה, כולם משפיעים במישרין על הנפילה, ומאחר וכאמור, השדיים הם רקמות שומן ולא שרירים, גם תרגילי התעמלות לא ימנעו את הנפילה אלא רק יחזקו שרירים באזור בית החזה. ישנם מחקרים המעידים על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמים משימוש בברזלים באזור בית החזה, אך אנחנו לא מרחיבים בנושא ומסתפקים בנתונים הנ”ל.                                               

 

החזייה אינה מועילה לעצירת נפילת החזה. נקודה. 

 

מה היא גוזיה תומכת? 

רובנו רוצות שהחזה ייראה אסוף ומורם בעיקר כמובן מסיבות אסתטיות, והסטנדרטים המקובלים בחברה. ולכן כן נשאף לכך שהגוזיה שבחרנו ללבוש תעשה את העבודה ותאפשר לנו את המראה אליו אנו שואפות אך ללא ויתור על הנוחות הבלתי מסוייגת של הגוזייה לעומת חזייה. היתרון העצום של הגוזיה הוא ההתאמה המדוייקת לגוף. כאשר היא מתוכננת ומעוצבת נכון היא הופכת לעור שני. הגזרות של איולה מוקפדות וממוקדות לפתרונות הממוקדים למבני הגוף השונים. הגזרה עוקבת אחר קווי המתאר של הגוף ומייצרת סנכרון בין היקף הגוף מתחת לחזה ובין היקף החזה עצמו. הסנכרון הזה הוא עצם הקסם.  

 

למה חשוב להשתמש בגוזיה תומכת

איך להתאים גוזיה?

ראשית, הגוזייה היא ללא ברזלים, כלומר אינה מקובעת ב”גבולות גזרה” קשיחים (תרתיי משמע)  ולכן המידות גמישות יותר וכאמור השאיפה היא אותו סנכרון שהוזכר לעיל. יש להתבסם על מספר פרמטרים:

 

תחילה יש למדוד את ההיקף מתחת לחזה. אם הגוזיה צמודה מדי, היא עלולה “לסחוט” את השד בצדדים ולגרום לגירוי לא נעים. אם הגוזיה רחבה מדי, אז היא תתרומם מאחור ולא תספק את התמיכה הנחוצה מלפנים. על סרט המידה להיות מתוח אך לא לוחץ.

 

לאחר מדידת ההיקף מתחת לחזה, יש למדוד את היקף החזה עצמו. גם כאן חשוב להבין שגוזיה גדולה  מדי לא תתמוך בשד, וגוזיה קטנה מדי תלחץ ותעוות אותו.

 

פרמטר נוסף וחשוב בהתאמת גוזייה או חזייה תומכת הוא מבנה השד. האם הינך בעלת חזה יציב, נפול/ מרוקן וכיוצ”ב. נתון זה יקבע מהם הדגמים אשר יהלמו ויחמיאו לך.

 

יופי, נוחות ובריאות השד חשובים לכולנו ואין צורך לוותר על אף אחד מהם:)

 

איולה היא מותג מתמחה. אל תשכחו לבחור עבורכן את הטוב ביותר!


יש לך שאלות נוספות? אנחנו זמינות במסנג’ר, באתר ובנייד 058-4934343.

 

דברי איתנו  ונשמח לעזור להתאים לך גוזיה תומכת, נשית ומחמיאה.