תפירת חזיות

חזיות בתפירה אישית/ תפירת חזיות

הצורך לתמוך בחזה הנשי התעורר איש שם בימי האימפריה הרומית, מאז ועד היום עברה החזייה הנשית אינספור שינויים והתאמות לרוח תקופה, לעמידה בציפיות חברתיות, שמירה על נורמות מקובלות וכיוצ”ב. תפקידה הבסיסי והפרקטי הוא תמיכה בשדיים במהלך פעילות יומיומית אך התפקיד הבסיסי התרחב כבר מזמן, הצורך הפך לאופנה והיא לחלוטין משמשת גם כהכרזה אופנתית בכוונה להציג תדמית מסויימת של נשיות. רוב החזיות הן נסיון של מעצבים לייצר פריט לבוש אשר ממלא תפקיד פרקטי ובאותה עת מהווה פריט לבוש מושך בפני עצמו.

על החזייה, כפריט הלבשה תחתונה הקרוב ביותר אל הגוף, להתאים בצורה מיטבית אך החזיות נבדלות זו מזו בתפקידן, בצורת ייצורן וכמובן במידתן בהתאם לצרכים השונים, למגוון הגדול של מבני הגוף ומבני השדיים ומתווספת לכך העובדה שמידות יכולות להשתנות אצל אותה אישה במהלך החודש בהתאם לשלבי הווסת והתהליכים ההורמונליים שעוברים על גוף האישה. מידות שונות מקובלות בין מדינות שונות, מפעלים שונים, סוגים ועיצובים שונים והרבה נשים מוצאות שהדרך היחידה למציאת חזייה היא ניסוי וטעייה. התאמת חזייה היא מיומנות נרכשת ולפיכך הסטטיסטיקה מצביעה על הנתון המדהים לפיו כ 80% מהנשים לובשות חזיה שאינה מתאימה להן. התאמה מיטבית תיקח בחשבון את גודל השדיים, האופן שבו הם מונחים על החזה, צורתם, המירקם שלהם וכמובן הכובד, תוך שקלול הנתונים הללו עם מבנה הגוף הספציפי לכל אחת ועם מרכיבי החזייה (צורת הגביע, המרחק בין הגביעים, נוקשות הגזרה וכו). על מנת להשיג את המידה המושלמת באופן עקבי החזייה צריכה להיות מיוצרת במיוחד על פי דרישה. חזיות בתפירה אישית :CUSOME MADE.

 

תפירת חזיות הינה מיומנות ומלאכה עדינה ומדוייקת ואינה דומה לתפירת פריטי אופנה אחרים אשר נתפרים ב”סרט נע”. חומרי הגלם צריכים להיבחר ולהיות מותאמים למטרה ולגזרה. הגזירה ומלאכת התפירה חובה שתהיינה מדוייקות ועדינות כאחד עם המכונות המתאימות לסוגי הבדים השונים של הגוזיות ולמטרותיהן השונות. חזיות בתפירה אישית יתמקדו בצרכים, במבנה ובמידות האישיות של הרוכשת ובכך בהכרח יתאימו לה לאורך זמן. למותר לציין שעם חלוף הזמן הלכו והתמעטו האפשרויות לתפירת חזיות בהזמנה אישית ובהכרח בהתאם לכך העניין הפך ליקר וכמעט ולא זמין. ההבדל העקרוני ביותר בין גוזיות וחזיות הוא שמבנה הגזרות של הגוזיות שונה מהותית ממבנה הגזרה של החזיות והוא בהכרח גמיש יותר ואינו מוגבל ב”גבולות גזרה” מקובעים של גביעים נוקשים. המותג ayoola שהוא אחד הבודדים המתמחים בגוזיות מנגיש גוזיות במגוון ומנעד גדול של גזרות שמותאמות למבני גוף שונים. להתייעצות לגבי התאמת הדגם הנכון והמיטבי למבנה הגוף שלך: 058-4934343.

 

ראי גם: חזייה ללא ברזלים